Performer

La réputation consiste en une évaluation de la qualité d’un produit, d’une entreprise ou même d’un individu. C’est un jugement social : elle n’existe que dans notre esprit. Néanmoins, elle est un moyen de réduire l’incertitude, et de choisir un produit, une entreprise, un partenaire. Elle est donc essentielle à une marque. Comment la mesurer ? Quels sont ses effets ? Réponses avec Sébastien Dubois, professeur du département Stratégie et Entrepreneuriat et directeur du MSc Cultural and creative industries de NEOMA.

 

3 janvier 2022
DUBOIS Sébastien

L'AUTEUR

DUBOIS Sébastien

Professor NEOMA BS

Sébastien Dubois is a sociologist and full professor at NEOMA BS. He obtained his Habilitation à Diriger des Recherches from the University of Paris. He is research fellow at the Centre de Sociologie des Organisations (Sciences-Po/CNRS). He teaches arts management, cultural economics and globalization. He has taught in many institutions in France (Sciences Po, Université Paris X...) and abroad (Chile, China, Syria). His research covers socio-economic organisation and careers in artistic and academic Fields. He has published numerous articles in academic journals such as Poetics, M@n@gement, Journal of Cultural Economics. His research has been funded by the French Ministry of Culture. He heads the NEOMA MSc Cultural and Creative Industries.