Entreprendre

De plus en plus violents ? de plus en plus déviants ? les clients peuvent mettre en péril le bon fonctionnement d’une organisation et le bien être de ses collaborateurs. Comment lutter et comment répondre à ce phénomène hélas courant ?

Aurélien Rouquet, Jean-Baptiste Suquet, Dilip Subramanian et Fanny Reniou, professeurs à NEOMA, se sont penchés sur la question de la relation client dans le cadre d’une étude pour l’Association pour le management de la réclamation client (AMARC) dont les résultats ont permis d’identifier plusieurs types de réponses possibles.

31 juillet 2019
Aurélien Rouquet

L'AUTEUR

Aurélien Rouquet

Professor NEOMA BS

Aurélien has been Professor of Logistics and Supply Chain Management at NEOMA Business School since September 2008. Aurélien is Engineer of the Ecole Centrale de Lille, holder of a M.Sc. from Cranfield University and earned his PhD in Management Sciences in 2007 at the Research Centre for Transport and Logistics (CRET-LOP) at the Université Aix-Marseille. His research focuses on Supply Chain Management and orchestration, and consumer logistics. He has published this research over the years in journals such as Recherche et Application en Marketing, Revue Française de Gestion, International Journal of Operations and Production Management, International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Journal of Business Logistics. Aurélien is general secretary of the AIRL-SCM (International Association for Research on Logistics and Supply Chain Management), and member of the EurOMA Association (European Operations Management Association) and the CRET-LOG.